
A következő napok:
2. nap. Bangkok
3. nap. Kanchanaburi
4. nap. Erewan Nemzeti Park
5. nap. Damnoen Saduak úszópiac
6. nap. Sam Roy Yot Nemzeti Park
7. nap. Krabi érkezés
8-11. nap. Krabi
2023. február. 22.
Bangkok (a helyiek Krung Thepklnek hivják) Thaiföld fővárosa, több mint 10 millióan lakják, de ha az agglomerációt is beleszámoljuk 17 millió körülire becsülik a lakosságot. Központja a Csaophraja folyó jobb partján fekszik, a Sziámi-öböl mellett. Baloldali közlekedésű, és a wc amerikai típusú. Vízzel teli a kagyló, ami lehúzásra ürül. Nem szeretem.
Kora délután elég fáradtan érkeztünk meg a hotelba. Éjszaka szinte semmit nem tudtunk aludni a gépen, pedig a Quatar Airlinesra nem lehet semmi rosszat mondani, a legjobb helyet kaptuk, a középső vészkijárat mellett, ahol nem volt előttünk ülés.
Délután azért minden cél nélkül elindultunk, kóvályogtunk, nézelődtünk, szoktuk a várost, a lüktetést, az illatokat, és élveztük a nyarat. Amennyire lehet ezt egy irtózatos metropoliszban, hatalmas közlekedési káosz és szmog mellett.
Meg akartuk nézni a Baiyoke Sky Tower 81. emeletén lévő éttermet, de nem jutottunk el odáig.
Grandiózus ez a város, szinte érezhető a fejlődés üteme, még megvan a tipikus ázsiai kettősség. A szinte omladozó viskók mellett luxus szállodák, és pazar bevásárlóközpontok. Az omladozó épületek előtt 21. századi buszmegálló ingyen wifi-vel, usb töltővel, az utakon digitális, grafikus on-line dugójelző táblákkal.

On-line dugójelző tábkák a sávok fölött.
Amint lekanyarodunk a főútról piszkos, szemetes utcák, büdös csatornák, csontsovány kutyák. Néha le sem kell kanyarodni, csak 40-50 méter hosszan olyan mintha egy nyomornegyedbe kerülnénk, aztán újra csilivili minden.
Eleinte gyakran kerültem az infarktus közelébe. Egy négysávos irgalmatlan forgalmú úton alig van közlekedési lámpa.
A hatalmas szállodák, fontosabb épületek kijáratainál 2-3 egyenruhás férfi áll, és ha egy autó ki akar fordulni, irtózatos sípolásba kezdenek, nappal piros zászlót, sötétben villogó botot lengetve kiugranak az út közepére az autók, tuk-tukok és az őrült módon össze-vissza száguldozó robogók százai közé, hogy leállítsák a forgalmat. Ezt szinte egy-két percenként megteszik. Életveszély nézni is.

Bio közlekedési lámpa 🙂
A villanyvezetékek káoszához nem tudok hozzászokni. Szerintem ember nincs aki ezt átlátja. A vezetékek közé belenőnek a fák, gyakran szinte a lombkorona a villanyoszlopot helyettesíti.

Ez tényeg működik?

Bio-villanyoszlop
A járdákon rengeteg az ételárus, hol finom, csábító illattal, de volt, hogy nem tudtam merre forduljak, hogy ne vegyék észre, hogy öklendezek.
Az árak nagyon barátságosnak tűnnek. Amit e röpke délután érzékeltünk, kb. 15-25%-al olcsóbb mint otthon.
Az első benyomás nagyon izgalmas, impulzív pedig még nem is láttunk semmit.

A köztisztasági dolgozó munkaeszköze szuper biztonságosan elhelyezve. Nagyon menő kézműves szemeteslapát.

Szellemház piac
Az 1. nap videója: